Efekty terapii Metodą prof. A. Tomatisa w Gabinecie Alfasynapsis

Czy terapia uwagi słuchowej Metodą prof. A. Tomatisa działa?

Chcielibyśmy podzielić się tym jakie efekty terapii Metodą A. Tomatisa zauważono po lub jeszcze w trakcie terapii u osób, które korzystały z terapii w gabinecie Alfasynapsis. Bywa, że już podczas pierwszego tygodnia terapii pojawiają się pierwsze zmiany. Zdarza się też, bardzo rzadko, że podczas trwania terapii nasilają się dolegliwości, z którymi pacjent się do nas zgłasza. Na szczęście jest to zupełnie normalny objaw, który po krótkim czasie ustępuje. Zmiany po pierwszym etapie terapii bywają spektakularne. Bywa również i tak, że na większe zmiany trzeba zaczekać i odbyć pełen cykl terapii. Zazwyczaj największe efekty zauważamy po kilku tygodniach od zakończania terapii. Jednak ostateczny efekt końcowy może kształtować się jeszcze nawet do kilku miesięcy po terapii. Pacjent będzie potrzebował czasu, aby oswoić się z tym czego „nauczył się” mózg podczas całej terapii. Po terapii będzie też musiał nauczyć się jak w pełni korzystać z tych nowych zasobów.

Terapia uwagi słuchowej

Terapia uwagi słuchowej wg Metody prof. A. Tomatisa jest w pełni naturalną i bezpieczną terapią nie mającą skutków ubocznych, bardzo łagodnie lecz zarazem skutecznie oddziałującą na pacjenta. To jak dużych efektów możemy się po niej spodziewać zależy od wielu czynników. Jej efekty zależą także od rodzaju schorzenia, z którym zgłasza się do nas pacjent. Często już sam trening słuchowy wg Metody A. Tomatisa wystarczy, aby pacjent uzyskał to czego oczekuje. Zdarzają się jednak pacjenci z bardzo poważnymi zaburzeniami, w których ta terapia może być tylko jedną z wielu terapii, które będą konieczne aby uzyskać zadowalający efekt. Przejdźmy zatem do efektów, którymi podzielili się z nami nasi pacjenci i ich rodzice.

Efekty terapii w Gabinecie Alfasynapsis

Najbardziej widoczne rezultaty stosowania terapii uwagi słuchowej wg Metody prof. A Tomatisa zaobserwowane u dzieci w gabinecie Alfasynapsis:

– dziecko stało się spokojniejsze, poukładane,

– dziecko angażuje się chętniej w obowiązki domowe,

– dziecko jest grzeczniejsze,

– większa samodzielność,

– lepszy kontakt z rodzeństwem i rodzicami,

– dziecko jest milsze dla otoczenia, bardziej uprzejme,

– dziecko rzadziej podnosi głos,

– dziecko przestało być agresywne,

– dziecko mniej się złości,

– dziecko chętniej czyta,

– poprawa pisma i ortografii,

– lepiej liczy,

– lepiej czyta,preview

– zaczęło czytać ze zrozumieniem,

– mniejsza ilość pomyłek przy czytaniu,

– dziecko chętniej się uczy i wykonuje polecenia,

– szybciej reaguje na prośby i polecenia,

– wykazuje większą aktywność w szkole na lekcjach,

– lepsze skupienie uwagi na lekcjach,

– poprawa wyników w nauce,

– szybciej się uczy,

– lepsza pamięć dzięki czemu więcej zapamiętuje z lekcji,

– większa samodzielność w nauce i wykonywaniu zadań domowych,

– zwiększył się zasób słów,

– dziecko zaczęło wypowiadać więcej słów,

– dziecko zaczęło składać proste zdania,

– bardziej płynne i rozbudowane wypowiedzi,

– chętniej się wypowiada,

– łatwiej się wysławia, bardziej logicznie i składnie,

– przestało mówić zbyt głośno,

– wyraźniej mówi,

– postęp w wymowie zauważony przez logopedę,

– szybsze efekty w terapii logopedycznej,

– wymowa nowych głosek,

– wolniejsza i bardziej zrozumiała mowa,

– dziecko przestało się zacinać,preview

– dziecko uważniej słucha,

– większa koncentracja,

– bardziej skoncentrowany na wykonywaniu zadań,

– większa cierpliwość,

– lepsze radzenie sobie z trudnościami i emocjami,

– lepsze radzenie sobie ze stresem,

– lepiej znosi niepowodzenia,

– lepiej sypia,

– dziecko stało się bardziej twórcze i chętne do wykonywania prac plastycznych,

– więcej rysuje,

– więcej i chętniej śpiewa,

– poprawa zdolności manualnych,

– dziecko staje się rozmowniejsze,

– bardziej chętny do kontaktu z innymi,

– lepszy kontakt z rówieśnikami,

– poprawa nastroju,

– dziecko stało się pełne energii,

– dziecko jest wesołe,

– dziecko się otworzyło, zaczęło się zwierzać,

– zmniejszyły się nadwrażliwości na dźwięki,

– dziecko już nie zatyka uszu przy różnych dźwiękach,

– poprawa pamięci.

Efekty zgłaszane przez dorosłych pacjentów:

– wyciszenie i uspokojenie,

– większe chęci do spędzania czasu z dziećmi,

– poprawa koncentracji,

– poprawa jakości głosu,

– lepsze radzenie sobie z emocjami, ze stresem,

– pomoc w leczeniu depresji,

– większa cierpliwość,

– mniejsza nerwowość,

– bogatszy zasób słów,

– łatwość w wysławianiu się,

– przypływ energii,

– większa otwartość, komunikatywność,

– brak bariery w komunikowaniu się,

– poprawa nastroju,

– pozytywne nastawienie do życia,

– łatwiejszy i szybszy poród,

– ogólna poprawa samopoczucia,

– odczuwanie radości i zadowolenia z życia,

– lepsza odporność na dystraktory dźwiękowe,

– poprawa w nauce języka obcego.

Jeżeli chcesz pomóc sobie lub swojemu dziecku – zapraszamy na konsultacje.

Chcesz przekonać się czy u podłoża problemów Twojego dziecka faktycznie leżą zaburzenia uwagi słuchowej? Możesz wykonać diagnozę zaburzeń uwagi słuchowej w naszym gabinecie. Zadzwoń i umów się na test uwagi słuchowej

Kontakt

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

osiemnaście + 2 =