Terapia Metodą prof. Alfreda Tomatisa a problemy szkolne i rozwój dziecka

Rok szkolny coraz bliżej…

Rok szkolny zbliża się wielkimi krokami, a wraz z nim powrót wszystkich szkolnych problemów dziecka, z którymi rozstaliśmy się w czerwcu bądź pojawienie się nowych. Każdy rodzic pragnie, by jego pociecha radziła sobie jak najlepiej, jednak czasem na przeszkodzie do osiągania szkolnych sukcesów stają różnego rodzaju przeciwności. Pewnie niejednego z rodziców przeraża wizja codziennego spędzania z dzieckiem czasu na bezskutecznym tłumaczeniu zasad matematyki, bądź ćwiczeniu czytania czy pisania bez widocznych efektów… Wielu rodzicom sen z powiek spędza fakt, iż dziecko pomimo poświęcania wielu godzin na przyswajanie zasad ortografii nadal popełnia te same błędy lub zwyczajnie ma złe stopnie i z trudem zdaje z klasy do klasy… Często rodzice są bezradni wobec narastających problemów dziecka, nie wiedzą jak mogą mu pomóc. Na pewno nie wolno pozostawiać dziecka samego z jego problemem. Jak się okazuje, niezwykle skutecznym narzędziem niesienia pomocy dzieciom w wieku szkolnym jest Metoda prof. Alfreda Tomatisa.

Najczęstsze problemy szkolne

Często bywa tak, że nasze dzieci mają problem nawet ze zrobieniem prostego zadania domowego, nie mówiąc już o tych bardziej skomplikowanych… I tu nie chodzi o to, że nie umieją go zrobić. Wiele dzieci ma po prostu problemy z koncentracją i ze skupieniem uwagi na wykonaniu konkretnego zadania. Bardziej lub mniej chcą, lecz zwyczajnie nie potrafią się skupić nawet na wykonaniu najprostszego zadania domowego. To samo dotyczy przyswajania wiedzy. Dla wielu dzieci jest to problem, z którym nie są w stanie sobie same poradzić. I zazwyczaj szybko orientujemy się, że nie chodzi tu o zwyczajne lenistwo… Takie dziecko potrzebuje naszej pomocy.

Coraz więcej dzieci słabo radzi sobie w szkole i pomimo tego, że sporo pracują w domu nie uzyskują zadowalających efektów. W większości przypadków powodem tego są zaburzenia uwagi słuchowej. Dla dzieci, uczęszczających do szkoły takie zaburzenia są dużym problemem. Utrudniają bowiem uczestniczenie w zajęciach lekcyjnych i przyswajanie informacji. Nie pozwalają odpowiednio skupić się na prezentowanym materiale, zbyt krótki okres trwałości uwagi sprawia, iż dzieci szybko się rozpraszają, brak podzielności uwagi utrudnia jednoczesne słuchanie nauczyciela i przepisywanie znajdujących się na tablicy notatek, a brak odpowiedniej wybiórczości uwagi powoduje, iż nie mogą skoncentrować się na treści lekcji, gdyż dekoncentrują je przykładowo hałasy dobiegające zza okna czy szepty kolegów. Warto zainteresować się tematem zaburzeń uwagi słuchowej kiedy dziecko jest jeszcze w wieku przedszkolnym, aby na czas skorygować pojawiające się problemy, co z pewnością zapewni dziecku lepszy start w szkole.

Główne objawy zaburzenia uwagi słuchowej można znaleźć tutaj: http://alfasynapsis.pl/metoda-tomatisa/publikacje/glowne-objawy-zaburzenia-uwagi-sluchowej

Wraz z rozpoczęciem roku szkolnego wiele dzieci przeżywa stres związany z nową sytuacją w jakiej się znajdą. Nowi koledzy i koleżanki, nowi nauczyciele, nowe otoczenie… To wszystko sprawia, że u dziecka mogą pojawić się trudności w komunikacji z otoczeniem i stanie się ono bardziej zamknięte w sobie. Dziecko może nie być w stanie nawiązać i utrzymać relacji z rówieśnikami z bardzo wielu powodów, np. dlatego, że jest zbyt nieśmiałe, by zainicjować kontakt, ma niskie poczucie własnej wartości, nie potrafi odnaleźć się w innym niż dom rodzinny środowisku lub nie miało kontaktu z innymi dziećmi przez zbyt długi czas.

Więcej na temat trudności w kontaktach i ich skutków można przeczytać tutaj: http://alfasynapsis.pl/metoda-tomatisa/publikacje-ii/brak-kontaktu-z-rowiesnikami

Metoda Alfreda Tomatisa jako pomoc

Na te najczęściej występujące w wieku szkolnym problemy dziecka skutecznie oddziałuje Metoda Alfreda Tomatisa. Nie jest to cudowne antidotum na wszystko… Jest to ciężka praca całego układu słuchowego i mózgu dziecka, która wraz ze wsparciem naszych terapeutów, wspomagających ją innym działaniami związanymi ze zmianą diety czy niewłaściwych nawyków może naprawdę pomóc dziecku i dać niesamowite rezultaty.

Efekty terapii, zaobserwowane przez naszych pacjentów i ich rodziców są dostępne tutaj: http://alfasynapsis.pl/efekty-terapii/efekty-terapii-w-naszym-gabinecie

Poważniejsze zaburzenia na pewno będą wymagały więcej czasu, wysiłku i zaangażowania ze strony zarówno rodzica jak i dziecka, czy nawet wsparcia innych terapii… Ale naprawdę warto. Zwłaszcza jeżeli w efekcie otrzymujemy zadowolone, szczęśliwe i dowartościowane dziecko oraz spokojnego rodzica, który wie że zrobił wszystko co w jego mocy aby pomóc dziecku… Czasem tak niewiele potrzeba aby zmienić komfort codziennego funkcjonowania zarówno rodzica jak i dziecka. Zamiast spędzać wiele godzin na bezowocnej pracy z dzieckiem, która powoduje tylko frustracje i niezadowolenie znacznie lepiej wykorzystać ten czas na budowaniu wzajemnej relacji, poprzez wspólne spędzanie wolnego czasu w o wiele przyjemniejszy dla obojga sposób.

Rozwój dziecka

Początek roku szkolnego to również dobry moment na zastanowienie się jak dodatkowo wspierać rozwój zainteresowań dziecka. Oczywiście wszystko z umiarem i zdrowym rozsądkiem, gdyż dziecko pozostaje nadal dzieckiem i powinno mieć czas także na zabawę, kontakty z rówieśnikami, i różne inne rzeczy czyli tzw. czas wolny, co w dzisiejszych czasach nie jest już takie oczywiste… Coraz częściej rodzice pragną zapewnić dziecku tak zwany „dobry start w przyszłość” zabierając mu jego czas wolny na rzecz różnych dodatkowych zajęć, korepetycji, nie pozostawiając mu innego wyboru. Niestety zazwyczaj wpływa to niekorzystnie na dziecko jest to dla niego bardzo męczące. Jednak jeśli dziecko już ma jakieś konkretne zainteresowania i samo wychodzi z inicjatywą rozwijania ich warto mu pomóc. Metoda wg prof. A. Tomatisa doskonale i wszechstronnie wspomaga ogólny rozwój dziecka oprócz tego dodatkowo wspiera w kierunku nauki języków obcych oraz muzyki czy pracy głosem (śpiewanie, aktorstwo). Wspomaga także plastyczne uzdolnienia dziecka.

Więcej o nauce języków obcych z Metodą Alfreda Tomatisa tutaj: http://alfasynapsis.pl/metoda-tomatisa/publikacje-ii/jezyki-obce-z-metoda-alfreda-tomatisa

Jeśli potrzebujesz pomocy…

W dużej mierze to od nas rodziców zależy to, jak nasze dziecko poradzi sobie w środowisku szkolnym, i to zarówno w sensie osiąganych przez nie wyników, jak i w kontekście jego rozwoju społeczno-emocjonalnego. Metoda A. Tomatisa jest sprawdzonym i zupełnie nieinwazyjnym narzędziem terapeutycznym, przy pomocy którego w naturalny sposób można stymulować i zachęcać dziecko do nauki i komunikacji a także przezwyciężać różnego rodzaju zaburzenia i problemy. Jeśli chcesz pomóc swojemu dziecku borykającemu się z problemami w szkole lub chcesz wesprzeć jego rozwój zapraszamy na bezpłatne konsultacje do naszego gabinetu

http://alfasynapsis.pl/kontakt

Warto przeczytać także:

http://alfasynapsis.pl/metoda-tomatisa/publikacje-ii/metoda-tomatisa-pomoca-w-edukacji-dzieci

http://alfasynapsis.pl/metoda-tomatisa/publikacje-ii/trening-koncentracji-uwagi

http://alfasynapsis.pl/metoda-tomatisa/publikacje/15-problemow-na-ktore-pomaga-terapia-uwagi-sluchowej-metoda-a-tomatisa

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

four − 3 =