BLOG

Jak zaburzenia uwagi słuchowej blokują potencjał dziecka?

dodano: 08.01.2018r.
Na wstępie, pragniemy przypomnieć, że uwaga słuchowa to nie to samo, co słuch. Inspiracją do tego jest często powtarzane pytanie: „ Jak to jest, że laryngologiczne i audiologiczne badania plasują słuch w normie, a dziecko robi wrażenie niedosłyszącego, słyszy wybiórczo? Itp.” Czym zatem jest uwaga słuchowa? Jakie są przyczyny i konsekwencje jej zaburzeń?

Jak terapia prof. Alfreda Tomatisa może pomóc osobom w starszym wieku

dodano: 20.12.2017r.
Alfred Tomatis powiedział: "Mamy tylko tyle lat, co nasze uszy". Najczęściej spotykamy się z myśleniem o terapii uwagi słuchowej w odniesieniu do dzieci. Kiedy informujemy, że trening słuchowy skierowany jest także do osób dorosłych, niejednokrotnie spotykamy się nawet ze zdziwieniem. Co dopiero wspomnieć o osobach w podeszłym wieku.

Trudności w nauce języków obcych

dodano: 18.12.2017r.
Rodząc się dysponujemy aparatem mowy zdolnym do nauczenia się wymowy każdego języka. Jednak nasz mózg kieruje się przede wszystkim względami pragmatycznymi i przyswaja wiedzę, także o języku, potrzebną na bieżąco. Wychowując się w środowisku języka ojczystego, przyswajamy częstotliwości dźwięków dla niego charakterystycznych, innych często w ogóle nie mając

Diagnoza i terapia w metodzie A. Tomatisa

dodano: 18.12.2017r.
Diagnoza i terapia w metodzie A. Tomatisa są nieodzownymi składnikami powodzenia terapii.
Podstawą kwalifikacji pacjenta na terapię metodą opracowaną przez prof. Alfreda Tomatisa jest występowanie objawów zaburzenia uwagi słuchowej potwierdzonych wynikami diagnozy opartej na przeprowadzonym wywiadzie oraz teście uwagi i lateralizacji słuchowej.

Istota EFEKTU w Metodzie Alfreda Tomatisa

dodano: 18.12.2017r.
Jeśli zastanawiają się Państwo jak to się dzieje, że terapia słuchowa działa, niniejszy artykuł naświetli to nurtujące zagadnienie. Kluczem do efektu w metodzie A. Tomatisa jest sprawienie by mózg nie tylko zdolny był do odbioru bodźców płynących z otoczenia - ale także nastawiony na ich odbiór.

Założenia Metody A. Tomatisa

dodano: 18.12.2017r.
Terapia Metodą Alfreda Tomatisa to trening słuchowy, w którym poprzez specjalne oddziaływanie materiałem dźwiękowym na narząd słuchu, trwale modyfikujemy sposób słyszenia, a tym samym działamy stymulująco na wybrane obszary kory mózgowej, przygotowując nasz mózg do nowego, pożądanego rodzaju aktywności i rozwijania jego potencjału intelektualnego.

Brak kontaktu z rówieśnikami

dodano: 13.12.2017r.
Już w czasach starożytnych myśliciele wiedzieli, iż człowiek jest zwierzęciem stadnym – jedynymi ludźmi, którzy według Arystotelesa mogli poradzić sobie z życiem z dala od innych, byli filozofowie oraz… szaleńcy. Choć twierdzenie to może się wydawać kontrowersyjne czy nawet zabawne, nie można nie przyznać owej intuicji racji bytu.

Integracja sensoryczna czyli prawidłowe reagowanie na poszczególne wrażenia.

dodano: 13.12.2017r.
Rozpoznawanie oraz analizowanie
i zapamiętywanie bodźców sensorycznych jest dla większości z nas czymś zupełnie naturalnym
i automatycznym. Potrafimy przypomnieć sobie zasłyszaną kiedyś piosenkę czy smak ulubionej potrawy z dzieciństwa, inaczej reagujemy na czyjś szept, a inaczej na krzyk, idąc po krawężniku zachowujemy równowagę...

Metoda A. Tomatisa pomocą w edukacji dzieci

dodano: 13.12.2017r.
Uczęszczanie do szkoły stanowi dla każdego dziecka – nie tylko dla tych, które dopiero zaczynają swoją szkolną przygodę – wielkie wyzwanie.
Każdy rodzic pragnie, by jego pociecha radziła sobie jak najlepiej, niemniej czasem na przeszkodzie do osiągania szkolnych sukcesów stają różnego rodzaju zaburzenia. Co należy wówczas zrobić?

Dźwięk - Twój krzyczący wróg czy kojący przyjaciel?

dodano: 13.12.2017r.
Obniżenie nastroju, niechęć do działania, znudzenie codzienną rzeczywistością, stres, bezsenność, wybuchy złości, poczucie bezsilności, wypalenie zawodowe, brak ochoty na kontakty towarzyskie…