Jak zmotywować dziecko do nauki z początkiem II semestru?

Jak zmotywować dziecko do nauki na progu drugiego semestru? Czas ferii pomału dobiega końca.  Nadchodzi początek drugiego półrocza – czas, aby porządnie wziąć się do nauki. Jak sprawić, aby oceny na świadectwie były satysfakcjonujące? Jak zwiększyć motywację dziecka, żeby już od początku nowego semestru wzięło się do pracy nie czekając na ostatni moment, by poprawiać oceny?

Brak chęci do nauki?

Niestety wiele dzieci zakończyło semestr wynikami, które nie są zadowalające. Często wydawałoby się z własnej winy, ponieważ ewidentnie samo zaniedbywało obowiązki szkolne. Nie miało ani chęci, ani siły, aby się uczyć, odrabiać regularnie zadania, poświęcać czas na tematy zadane w szkole. Było ciągle zmęczone i nie miało najmniejszej motywacji do tego aby się starać.

Coraz częściej bywa też tak, że dziecko bardzo dużo czasu poświęca na naukę, na odrabianie zadań domowych, na dodatkowe zajęcia kompensacyjne, ale niestety efekty są nieadekwatne do włożonej pracy, albo co gorsza efektów brak. I w tym przypadku również dziecko nie będzie miało żadnej motywacji do nauki i dalszej pracy: „Po co robić cokolwiek skoro i tak nie widać efektów?”

 

 

Przyczyna

W obu przypadkach winę za zaistniałą sytuację mogą ponosić zaburzenia uwagi słuchowej.

Uwaga słuchowa jest to gotowość do słuchania komunikatów, informacji, wiedzy płynących z otoczenia umożliwiająca świadomy odbiór informacji dźwiękowych, a zatem skuteczną komunikację ze światem. Jej zaburzenia powodują wszelakie problemy szkolne, a także wpływają na poziom życiowej energii i motywację do działania.

Jak pomaga terapia według Metody A. Tomatisa?

Treningi słuchowe według Metody A. Tomatisa stymulują uwagę słuchową, usuwając blokady i zaburzenia uwagi słuchowej powstałe w wyniku różnych czynników i przywracają w naturalny sposób prawidłową uwagę słuchową. Dzięki temu następuję poprawa pamięci, koncentracji, logicznego myślenia, rozumienia komunikatów i jakości własnych wypowiedzi. Odgrywa to zasadniczą rolę w procesie uczenia się.

Twórca metody prof. Alfred Tomatis zauważył, że uwaga słuchowa, czyli nasza sprawność słuchania, powiązana jest także z poziomem życiowej energii, motywacją do działania i kreatywnością. Szczególnie stymulującą rolę dostrzegł w dźwiękach o dużym nasyceniu wysokimi częstotliwościami – i takie też przeważają w wykorzystywanych do terapii ścieżkach. Trening słuchowy stanowi łagodną metodę energetyzującą oraz poprawiającą nastrój. Jest świetnym sposobem wspomagającym rozwój osobisty, motywację oraz kreatywność. Ponadto terapia A. Tomatisa pomaga przezwyciężyć problemy szkolne i przewlekłe zmęczenie oraz wpływa na ogólną poprawę funkcjonowania dziecka zarówno w środowisku szkolnym jak i domowym. Jest to jedna z nielicznych, sprawdzonych i zupełnie nieinwazyjnych metod terapeutycznych przy pomocy których można stymulować cały układ słuchowy i mózg dziecka.

A co z motywacją dziecka ?

Motywowanie zewnętrzne dziecka nagrodami, obiecywaniem różnych atrakcji w zamian za dobre oceny na dłuższą metę się nie sprawdzi. Dziecko powinno odnaleźć wewnętrzną motywację w sobie. Osoba, która jest zmotywowana wewnętrznie, robi coś z wewnętrznej potrzeby, a radość daje jej sam fakt wykonania określonej czynności lub skutek inny niż osiągnięcie korzyści materialnych. I w tym właśnie mają pomóc treningi słuchowe według Metody A. Tomatisa.

Jak pomóc dziecku?

Chcesz pomóc swojemu dziecku borykającemu się z problemami w szkole, przewlekłym zmęczeniem i brakiem motywacji i wiary we własne siły? Zapraszamy na bezpłatne konsultacje do naszego gabinetu. Skontaktuj się z nami!
Wraz ze wsparciem naszych terapeutów, wspomagających treningi słuchowe arteterapią oraz innym działaniami związanymi ze zmianą diety czy niewłaściwych nawyków możesz naprawdę pomóc dziecku i uzyskać niesamowite rezultaty!

Zobacz także:

O tym jak zbaurzenia uwagi słuchowej blokują potencjał dziecka można przeczytać TUTAJ
Warto też zapoznać się z objawami zaburzeń uwagi słuchowej TUTAJ

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

pięć + dziesięć =