Zespół Aspergera u kobiet i dziewczynek

Podejrzewasz u siebie lub u swojej córki zespół Aspergera? A może została już postawiona diagnoza: zespół Aspergera, a Ty czytając ogólną charakterystykę tego zaburzenia masz wrażenie, że to pomyłka? Czy wiesz, że łatwo dostępna charakterystyka opiera się głównie na objawach dotyczących chłopców? Zespół Aspergera u kobiet i dziewczynek ujawnia się w znacząco odmienny sposób. Inaczej się go postrzega – przez co często nie jest rozpoznawany! Aby dowiedzieć się więcej na ten temat – czytaj dalej!

 

Newice, fobia społeczna, zaburzenia lękowe…

Zespół AspergeraZespół Aspergera bywa niepoprawnie diagnozowany u małych dziewczynek i starszych kobiet, wskutek czego są one nieodpowiednio traktowane. Nerwice, schizofrenia, zaburzenia obsesyjno-kompulsywne, zaburzenia osobowości, zaburzenia opozycyjno-buntownicze, zaburzenia lękowe, fobia społeczna – to wszystko brzmi znajomo dla kobiet w pewnym wieku, które usiłują zrozumieć otoczenie, społeczeństwo, układy obowiązujące w związkach itp. Diagnozy takie nie są całkowicie bezzasadne, jednak problem polega na tym, że wielu lekarzy, terapeutów nie potrafi dostrzec tego zaburzenia ukrytego wśród innych dolegliwości.

 

Wsparcie rodziców na wagę złota

Nauczyciele, urzędnicy czy rówieśnicy mogą nie dostrzegać tego, że Wasze dziecko ma swój rozum! Zespół Aspergera to nie to samo co niepełnosprawność intelektualna! Jeśli Wasza córka przejawia uzdolnienia stawiajcie przed nią wyzwania. Być może warto skierować ją do specjalnego programu dla dzieci z zespołem Aspergera. Jednak nie należy zapominać o tym, że jest dzieckiem posiadającym zaburzenie ze spektrum autyzmu. Choć pod wieloma względami może sprawiać wrażenie osoby dorosłej to jednocześnie pod innymi może być delikatna i niedojrzała. Czasem podejmuje się decyzję o przeniesieniu dziecka do wyższej klasy, jednak to nie najlepszy pomysł. Zazwyczaj, wówczas ono nie czuje się swobodnie w towarzystwie starszych dzieci.

Jak można pomóc?

Jedną z form terapii polecanych przy tego rodzaju zaburzeniach jest terapia uwagi słuchowej metodą Alfreda Tomatisa. Pomaga ona osobom z zespołem Aspergera w lepszym funkcjonowaniu społecznym oraz wyciszeniu emocji. Jeżeli zdecydujesz się na terapię w gabinecie Alfasynapsis możesz liczyć na to, że nasi terapeuci doradzą Ci w jaki sposób wspierać swoje dziecko i pomóc mu rozwinąć potencjał. Serdecznie zapraszamy na bezpłatne konsultacje do naszego gabinetu! https://www.alfasynapsis.pl/kontakt

Bibliografia :

  1. Simone “Aspergirls- Siła kobiet z zespołem Aspergera”

 

Przeczytaj także:

https://www.alfasynapsis.pl/zespol-aspergera/

https://www.alfasynapsis.pl/8-zaburzen-ktorych-pomocna-terapia-metoda-alfreda-tomatisa/

 

 

 

Dlaczego bawimy się na zajęciach logopedycznych?

Dlaczego bawimy się na zajęciach logopedycznych?

Rodzicu czy kiedykolwiek biłeś się z myślami i dociekałeś dlaczego Twoje dziecko nie chce wypełniać zadań logopedycznych? Po co logopeda całym sobą angażuje się w świat dziecka? Przeczytaj nasz artykuł, a przekonasz się, że na efekty logopedyczna wpływa wiele z pozoru mało zauważalnych czynników. Dowiedz się jak pomóc dziecku w najbardziej atrakcyjny sposób!

 

1. Karty pracy i zmora powtarzania przed lustrem

Zastanawiałeś się kiedyś jak Twoje dziecko postrzega terapię logopedyczną? Dlaczego nie chce współpracować z logopedą lub rodzicami? Niestety dziecko bardzo często terapię logopedyczną utożsamia z tradycyjną nauką szkolną. Praca u logopedy nie powinna kojarzyć się z wypełnianiem obowiązków szkolnych. Siedzenie i utrwalanie materiału to zahamowanie potrzeb i brak wykorzystania pełnego potencjału dziecka. Zatem przed nami terapeutami i rodzicami ważne zadanie. Musimy choć na chwilę postawić się na miejscu dziecka! Ono jest zmęczone monotonią i tradycyjnym sposobem przyswajania wiedzy. Trzeba wyjść naprzeciw małej istocie i zaangażować w pracę jak najwięcej zmysłów. Rodzicu twórz z dzieckiem kreatywne i proste pomoce, baw się tworząc i twórz czerpiąc inspiracje od logopedy.

 

2. Logopeda – dziecko ważna relacja

Wybór terapeuty mowy nie pozostaje bez znaczenia. Dobra relacja logopeda- dziecko pozwala na osiągnięcie dużo lepszych efektów terapeutycznych. Zajęcia logopedyczne to ze strony logopedy nie tylko praca przed lustrem! To przede wszystkim złapanie z dzieckiem kontaktu, onieśmielenie go i wyrównanie innych deficytów poznawczych z którymi się zmaga. Mały pacjent już na etapie pracy w gabinecie musi poczuć,że to czego teraz się uczy jest świetną zabawą. Tylko w ten sposób z niewielką pomocą rodzica z chęcią zaangażuje się w domowe zadania logopedyczne. Drodzy rodzice starajcie się nie mówić dziecku,że np. dziś idzie do logopedy i ma porządnie ćwiczyć! Dużo większy zapał do pracy osiągniecie mówiąc „Dziś idziesz do miłej Pani która pokaże Ci jak można bawić się buzią, postaraj się niczego nie przegapić”. Pamiętajcie słowa mają dużą moc i niestety bardzo często tworzą mur, którego zburzenie zajmuje sporo czasu.

 

3. Zabawa, zabawa…i po wadzie

Rodzicu zaufaj terapeucie i pozwól pomóc sobie i dziecku. To naprawdę naturalne, że chwilami zaczynasz wątpić w sens terapii logopedycznej, ale pamiętaj złe nawyki w wymowie Twojego dziecka zdążyły się już utrwalić, zatem aby je usunąć trzeba dużo czasu i systematycznej pracy. Wówczas gdy w nagrodę za dobrą pracę logopeda pozwala dziecku utrwalić materiał językowy za pomocą programu komputerowego- ciesz się razem z nim. Dziecko potrafi bardzo dobrze odczytywać emocje rodziców i wiernie naśladować ich zachowania. Mówiąc że zajęcia u Pani logopedy nie przynoszą efektu- dajesz mu sygnał, że już nie musi się starać, bo wada wymowy i tak nie zniknie. Każda zabawa w gabinecie ma sens! Tylko w klimacie zabawy osiągamy rozluźnienie, a to już najprostsza droga do sukcesu.

 

Chcesz aby Twoja pociecha w duchu zabawy i kreatywnej pracy pokonała wadę wymowy- umów się na bezpłatną konsultację logopedyczną w naszym gabinecie! Skorzystaj z terapii nastawionej na całościowe oddziaływanie terapeutyczne!

 

Fakty i Mity na temat Metody A. Tomatisa

Interesuje Cię temat terapii uwagi słuchowej wg Metody A. Tomatisa? Przeglądając strony internetowe z informacjami, opiniami, dyskusjami na jej temat znajdujesz rozbieżne informacje?

No cóż jest to metoda wprowadzona stosunkowo niedawno w naszym kraju, więc jest poniekąd owiana rąbkiem tajemnicy… Stad krąży na jej temat wiele mitów.

Przyjrzyjmy się tym z nich,  które powtarzają się najczęściej.

terapeuta tomatisa

 

1. Terapia nie działa

Zdarzają się opinie, że terapia wg Metody A. Tomatisa nie przyniosła efektów. Może to nastąpić z kilku powodów:

– terapia nie była prowadzona przez odpowiedni okres czasu – bywa tak że rodzice/pacjenci  już po pierwszym etapie widzą efekty i uważają że nie muszą kontynuować terapii, nalegają na jej skrócenie Wówczas efekt może być krótkotrwały gdyż nie został utrwalony przez odpowiedni okres czasu.

– terapia nie została dokończona – Bywa i tak że rodzice nie widząc efektów po pierwszym etapie bez porozumienia z terapeutą nie przychodzą na kolejny. Czasem zaburzenia są na tyle poważne że wymagają większej ilości godzin niż standardowa terapia. Może być też tak że na efekty terapii trzeba zaczekać nieco dłużej, mogą one być bardzo delikatne i początkowo niezauważalne, a na większe zmiany pacjent potrzebuje czasu.

– pacjent/rodzic nie stosował się do zaleceń terapeuty – terapeuta może zalecić zmianę diety, zmianę codziennych nawyków, wizytę u specjalisty itp.

2. Terapia jest skierowana dla osób z problemami ze słuchem

terapia tomatisa

Nazwa terapii może mylnie sugerować, że pomaga w problemach z narządem słuchu, niedosłuchem.

Nic bardziej mylnego! Aby skorzystać z terapii narząd słuchu nie może być uszkodzony. Uwaga słuchowa wiąże się z prawidłowym przetwarzaniem informacji dźwiękowych w mózgu.

Czyli chodzi tutaj o problemy ze słuchaniem (świadomym odbieraniem bodźców dźwiękowych) a nie ze słyszeniem(związanym ze sprawnością obwodowej części narządu słuchu). Konsekwencji zaburzeń uwagi słuchowej jest bardzo wiele stąd zakres oddziaływania terapii jest ogromny.

 

 

 

3. Jest to terapia wyłącznie dla dzieci

Co prawda terapia uwagi słuchowej jest najczęściej stosowana wśród dzieci, jednak z powodzeniem może być stosowana u młodzieży i osób dorosłych.

Terapia doskonale sprawdza się we wspomaganiu nauki języków obcych, wspiera walkę z depresją, stresem, przewlekłym zmęczeniem, poprawia koncentrację, pamięć i kreatywność. Poprawia także funkcjonowanie osób w podeszłym wieku.

 

4. Terapia uwagi słuchowej to to samo co muzykoterapia

Terapia Metodą Alfreda Tomatisa często bywa błędnie utożsamiana z muzykoterapią, ale nią nie jest.

Tak jak w muzykoterapii, wykorzystuje się w niej między innymi słuchanie odpowiednio dobranej muzyki. Jednak celem nie jest wywołanie pewnych stanów emocjonalnych, a stymulowanie układu słuchowego i mózgu. W Metodzie dźwięk jest jedynie nośnikiem zmiany stymulującej, a zasada terapii opiera się na odpowiednim jego zmodyfikowaniu w zależności od konkretnego przypadku.

 

5. Terapia musi być podzielona na III etapy

Często terapia prowadzona jest kilku etapowo, aby łatwiej było wygospodarować pacjentowi czas potrzebny na wykonanie terapii. Jednak nie jest to konieczne. Najważniejsze jest to, aby wykonać określoną, zaleconą przez terapeutę liczbę godzin. W ramach tych godzin terapię można rozłożyć na dowolną ilość etapów bądź zrobić w całości.

 

6. Terapia może zaszkodzić

terapia dzieci

Terapia metodą A. Tomatisa jest łagodna i bezpieczna. Nie ma możliwości zaszkodzenia komukolwiek.

Trening wpłynie pozytywnie na pacjenta, przynosząc efekty w różnym stopniu. Zmiany mogą być ogromne bądź zauważalne w mniejszym stopniu jednak zawsze na korzyść pacjenta.

Wszystko zależy od indywidualnych predyspozycji człowieka. W trakcie trwania treningu, możemy obserwować paradoksalne pogorszenie stanu pacjenta, np. nadpobudliwość czy hałaśliwość. Mimo że taka zmiana może budzić niepokój, najczęściej świadczy ona o pozytywnym wpływie metody i jej działaniu.

Ten efekt można porównać do “otwierania się uszu” – pacjent zaczyna słyszeć rzeczy, na które wcześniej nie zwracał uwagi. Stąd rozkojarzenie czy też pobudzenie przez bodźce z otoczenia. Niepokój i nadpobudliwość ustępują spontanicznie po przyzwyczajeniu się do nowego sposobu słuchania.

 

7. Analogowy sprzęt do terapii jest lepszy od cyfrowego

Dyskusja na temat rozwiązań analogowych i cyfrowych trwa już od dwudziestu lat. Ponieważ jakość cyfrowa 24-bitowa została udowodniona, prof. Tomatis zaakceptował ją w celu uzyskania bardzo wysokiej jakości terapii.

Całkowicie zgodził się na rewolucję cyfrową wysokiej jakości oraz przesunięcie punktu rotacji na wszystkie niższe i wszystkie wyższe poziomy częstotliwości oraz na różnicowanie gradientowe na poziomie 12 i 18 dB (obok już istniejącego 6 dB). Dzięki tym dwóm ulepszeniom wprowadzono wiele nowych rozwiązań terapeutycznych.

 

8. Słuchawki bezprzewodowe do terapii są lepsze

Słuchawki bezprzewodowe do terapii nie są zalecane! Dziecko spędza dużo czasu podczas terapii w słuchawkach, a te bezprzewodowe emitują szkodliwe fale elektromagnetyczne, które mogą mieć negatywny wpływ na młody mózg.

Wielu naukowców przed tym ostrzega. Ponadto takie słuchawki często w czasie transmisji dźwięku dokonują jego kompresji stratnej (np. w standardzie Bluetooth), co degraduje jakość sygnału dźwiękowego. Tylko dobrej jakości słuchawki przewodowe są dopuszczalne w profesjonalnej i skutecznej terapii.

test uwagi słuchowej dziecka

 

Jesteś zainteresowany terapią w Gabinecie Alfasynapsis? A może masz jeszcze jakieś wątpliwości, pytania na temat terapii? Skorzystaj z darmowych konsultacji? Skontaktuj się z nami https://www.alfasynapsis.pl/#kontakt

 

 

8 powodów, dla których warto zostać terapeutą Metody A.Tomatisa

Jak zostać terapeutą Metody A.Tomatisa?

terapeuta tomatisa

 

 

Zastanawiasz się nad podjęciem pracy terapeuty? Myślisz o otwarciu swojego gabinetu lub prowadzeniu gabinetu w ramach placówki, w której pracujesz (szkoła, przedszkole, specjalny ośrodek szkolno-wychowawczy, fundacja, gabinet logopedyczny), ale nie wiesz czy warto?

 

Przedstawiamy zatem 8 czynników, które pozwolą Ci ocenić czy warto zostać terapeutą terapii uwagi słuchowej Metodą A. Tomatisa:

1) Praca, którą pokochasz

– nie jest to zwykła praca, ale praca w którą wkładasz serce – życiowa misja, którą podejmujesz wraz z decyzją o rozpoczęciu pracy terapeuty.

2) Pomagasz innym

– wykonując swoją codzienną pracę niesiesz pomoc tym, którzy jej potrzebują, dając przy tym nadzieję na nowe, lepsze życie osobom z różnego rodzaju zaburzeniami

3) Satysfakcja z efektów pracy

– praca, która daje widoczne efekty w postaci poprawy funkcjonowania pacjentów z różnymi problemami jest niesamowicie satysfakcjonująca.

inowacyjna terapia
4) Zarabiasz pracując w niszowej branży

– dzięki temu możesz uzyskać satysfakcjonujące zarobki i niezależność finansową.

5) Zdobywasz wiedzę

– szkolenia z terapii wg Metody A. Tomatisa przekazują niesamowitą ilość praktycznej wiedzy, ponadto praca terapeuty to nieustający proces uczenia się i zdobywania wiedzy.

6) Praca, która nigdy Ci się nie znudzi

– praca terapeuty nie jest monotonna, dzięki temu, że składa się z wielu różnorodnych czynności, takich jak: konsultacje z pacjentami, testy uwagi słuchowej, tworzenie programu terapii, zajmowanie się pacjentami podczas terapii, promocja gabinetu itd.

7) Radość z pracy z dziećmi i z poznawania nowych ludzi

– jeżeli kochasz dzieci i lubisz poznawać nowych ludzi to praca będzie sprawiała ci dużo radości.

8) Praca, która pozwoli na samorealizację

– zrealizowanie jednej z potrzeb każdego człowieka, dzięki której uzyskasz satysfakcję z życia i spełnienie, a co za tym idzie pełnię szczęścia.

uwaga słuchowa

 

Masz jeszcze wątpliwości czy ta praca jest dla Ciebie? Dowiedz się więcej na więcej na temat sprzętu do terapii uwagi słuchowej i metody terapii na stronie http://www.uwaga-sluchowa.pl/

3 najczęstsze problemy przedszkolaków przed rozpoczęciem szkoły

Jakie są 3 najczęstsze problemy przedszkolaków nie gotowych do szkoły?

Rozpoczęcie etapu szkolnego to nowy i trudny moment w życiu każdego przedszkolaka i jego rodzica. Świat przedszkolnych zabaw i większej beztroski Twój maluch musi zostawić daleko za sobą. Marzysz,aby Twoje dziecko jak najlepiej przystosowało się do nowych warunków i ochoczo weszło w życie tętniące obowiązkiem nauki, siedzenia w ławce oraz oceniania.. Jednak czujesz,że sobie nie poradzi. Często jego emocjonalny świat zasłania zdolność owocnego myślenia, . Masz po prostu wrażenie, że Twoje dziecko wybiera docierające do niego komunikaty. Do tego kompletnie w siebie nie wierzy…

Jeśli zmagasz się z podobnymi problemami u swojego dziecka koniecznie przeczytaj cały artykuł! Dowiedz się jak z pomocą terapii słuchowej mądrze i efektywnie otworzyć umysł dziecka na efektywną naukę i poprawić sposób jego funkcjonowania !

1. Słyszy, lecz nie słucha

Każdy dzień zaczynasz od kilkukrotnego przypominania dziecku o ubraniu, wyszczotkowaniu zębów czy posprzątaniu pokoju. Zdzierasz gardło, twoje struny głosowe zdają się eksplodować. Jednak to nie przynosi skutku czy wiesz dlaczego?

Problem z uwagą słuchową (czyli nastawieniem mózgu na słuchanie) powoduje wybiórczość docierających do ucha komunikatów. Oznacza to, że nawet parokrotne powtarzanie dziecku tego samego polecania nie przyniesie skutku. Dziecko nie potrafi odróżnić wiadomości ważnych od mniej ważnych. W szkole może to skutkować np. brakami w notatkach, osłabioną koncentracji czy osłabioną zdolnością samoorganizacji.

2. Płacz o wszystko

Przymus wstania z łóżka, brat chcący skorzystać z tej samej gry, obowiązek ubrania butów. To powody przez które oczy Twojego dziecka są stale pełne łez. Jego ciągły płacz wybrzmiewa w Twojej głowie,w rytm nielubianej piosenki. Dlaczego dziecko nie potrafi się opanować? Skąd w nim tyle napięcia?

Dziecko, którego światem „rządzą” emocje tkwi w sidłach kurtyny emocjonalnej. To znaczy, że emocje przysłaniają mu obiektywne postrzeganie świata. W szkole rzutuje to bardzo silnie na umiejętność nauki matematyki. Dziecko, które nie jest w stanie wytrzymać napięcia emocjonalnego towarzyszącego nauce matematyki nie jest w stanie jej się nauczyć.

3. Brak wiary we własne możliwości

W domu pojawiła się ciastolina i szereg innych akcesoriów, które mają pobudzić kreatywność u Twojego dziecka. Pełny optymizmu wierzysz, że to będzie strzał w 10. Zabawa z tym kolorowym produktem pochłonie je bez reszty. Mimo to, tak się nie dzieje…
Dziecko po pierwszej porażce z nieudanie wykonanym misiem. Ucieka od stołu i protestuje wykonaniu dodatkowej próby. Z kolejnym produktem jest tak samo. Co robić?

Jak zapewnić przedszkolakowi “dobry start”?

Warto otoczyć dziecko działaniem nastawionym na całościowe doskonalenie rozwoju. Trening słuchowy Metodą A. Tomatisa pozwoli na „gimnastykę” tych struktur mózgu, które odpowiadają m.in. za uwolnienie potencjału intelektualnego. W efekcie oceny dziecka będą zawsze adekwatne do posiadanej wiedzy co znacząco poprawi jego wiarę w siebie.

Jeśli chcesz pomóc swojemu dziecku przygotować się do szkoły, poprawić jego koncentrację, wpłynąć łagodnie na emocjonalność – zapraszamy na konsultacje do Gabinetu Alfasynapsis. Dowiedz się czy możemy zapewnić Twojemy przedszkolakowi tzw. “dobry start”, który wzbogacony o prawidłowe oddziaływanie wychowawcze i profesjonalne podejście naszych terapeutów pozwoli osiągnąć zamierzony cel! SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI .

Chcesz wykorzystać wakacje, aby pomóc Twojemu dziecku w przygotowaniu się do szkoły? Polecamy turnusy wakacyjne z Terapią A. Tomatisa! Połącz przyjemne z pożytecznym! Szczegóły – Wakacyjne zajęcia z Terapią A. Tomatisa

Matura bez stresu?

Matura to nie błahostka

Maturzysto, egzamin dojrzałości to ważny moment w Twoim życiu. Niestety poza mocną przepustką w świat wymarzonych studiów, często wiąże się z wielką presją i stresem. Taki stan nie pozwoli Ci w pełni wykorzystać swojego potencjału. Zapewne teraz twój kalendarz jest po brzegi wypełniony korepetycjami z różnych przedmiotów. Jednak czy wiesz jak nastawić swój mózg na aktywną naukę? Co zrobić by stres nie pozjadał aktywności szarych komórek? Chcesz już dziś dowiedzieć się o ogromnym wpływie terapii uwagi słuchowej na poziom przyswajanych informacji ? A może ciekawi Cię w jaki sposób metoda Alfreda Tomatisa może ukoić twój obecny stres i nerwy ?
Zatem czytaj dalej…

 

Nauka na 100 %

Efektywna nauka pozwala uruchomić w mózgu wszystkie ośrodki odpowiadające za naukę. Nie zadowalaj się uruchomieniem połowy swojego potencjału. Przed tobą wielkie wyzwanie, i aby jemu podołać trzeba uzbroić się w broń o adekwatnej sile. Jeśli korzystasz z korepetycji to bardzo dobrze, ale warto te działania wesprzeć mocą terapii słuchowej. Treningi słuchowe według Metody A. Tomatisa stymulują uwagę słuchową, usuwają blokady i zaburzenia uwagi słuchowej powstałe w wyniku różnych czynników i przywracają w naturalny sposób prawidłową uwagę słuchową. Dzięki temu następuję poprawa pamięci, koncentracji, logicznego myślenia, rozumienia komunikatów i jakości własnych wypowiedzi.

 

Stres mobilizator

Choć na ogół to uczucie źle ci się kojarzy, to przy odpowiednim działaniu i nastawieniu może okazać się sprzymierzeńcem. Jeśli nie wpadniesz doszczętnie w sidła lęku to stres może działać silnie mobilizująco. Układ współczulny, czyli podsystem układu nerwowego, odpowiada za odczuwanie w ciele objawów stresu. Podsystem ten jest bardzo czuły. Aktywizuje się w momentach realnego zagrożenia i niestety tego mieszkającego tylko w naszej wyobraźni. Dzięki terapii uwagi słuchowej nauczysz się nie reagować na każdą trudność emocjonalnie, a stres stanie się siłą napędową do osiągania sukcesów.

 

Ograniczenia mieszkają w mózgu

W momencie kiedy zaopiekujesz się swoim mózgiem i podarujesz mu moc terapii ograniczenia znikną.
Odnajdziesz w sobie siłę o której istnieniu nigdy wcześniej nie miałeś pojęcia. Pozwoli Ci to nie tylko na czas egzaminów maturalnych, ale również ułatwi drogę na studiach czy w wymarzonej pracy. Być może teraz wydaje Ci się, że np. egzamin z matematyki jest drogą zbyt wyboistą, aby przejść przez nią bez szwanku. Jednak to tylko myślenie, które dzięki plastyczności naszego mózgu można zmienić. Pamiętaj nie ma w życiu rzeczy, której człowiek nie mógłby osiągnąć, czasami tylko potrzebuje wsparcia.

 

Super Maturzysta z Metodą A. Tomatisa

Jeśli jesteś tegorocznym lub przyszłym maturzystą, to koniecznie zapoznaj swoich rodziców bądź opiekunów z założeniami naszej terapii. Natomiast jeśli jesteś rodzicem zachęcamy do prześledzenia oferty naszego gabinetu oraz skorzystania z darmowej konsultacji Skontaktuj się z nami! 

Dla tegorocznych maturzystów przygotowaliśmy specjalny promocyjny pakiet! Jeżeli chcesz skorzystać z promocyjnego pakietu dla maturzysty dowiedz się więcej o naszej promocji: Super maturzysta z Metodą A. Tomatisa!

Praca terapeuty Metody A.Tomatisa czy życiowa misja?

Jak wygląda praca terapeuty w gabinecie terapii uwagi słuchowej? Czy jest to zwyczajna praca czy raczej misja, która staje się częścią Twojego życia? Przeczytaj i oceń sam.

Pilny problem

Rano dzwoni telefon. To Pani Ania* – mama Jasia*. Chce pilnie umówić się na konsultację. Jaś chodzi do 2 klasy, ma problemy z czytaniem, pisaniem, matematyką… ”Nie potrafi się skupić, buja w obłokach, nie rozumie co do niego mówię, już nie wiem jak mam mu pomóc!” – opowiada zdenerwowana mama. „ Czy terapia Metodą A. Tomatisa pomoże mojemu dziecku?” – pyta z nadzieją w głosie.

Jest nadzieja!

Następnego dnia rano spotykamy się w gabinecie na konsultacji. Po przeprowadzonym wywiadzie i rozmowie, Pani Ania decyduje się na wykonanie u jej syna pełnej diagnostyki. Po wykonaniu testu uwagi słuchowej i lateralizacji okazuje się, że u Jasia występują liczne zaburzenia, które rzutują na jego funkcjonowanie. Mama Jasia bez wahania decyduje się na terapię uwagi słuchowej, wierzy że terapia to najlepsze, co może teraz zrobić dla swojego syna.
Za kilka dni terapia Jasia. Teraz wszystko w moich rękach. Przygotowuję terapię dla mojego małego pacjenta. 60h** materiału dźwiękowego, który musi pomóc Jasiowi. 60h stymulacji dźwiękowej, która zmieni jego życie i spełni pragnienie matki, że jej syn zacznie w końcu normalnie funkcjonować.

Terapia

Nadszedł dzień rozpoczęcia terapii Jasia. Chłopiec przychodzi na terapię nieco wystraszony, skulony, wodzi nieobecnym wzrokiem po ścianach gabinetu… Nie wie dokładnie na czym będzie polegała terapia. Jest zdziwiony kiedy zakładam mu słuchawki i pytam czym chciałby się pobawić. Na terapii jest też Zosia, która ma problemy emocjonalne i Adaś ze zdiagnozowanym ADHD. Dzieci początkowo nieufnie na siebie zerkają, ale już po chwili grają razem w grę planszową.
Terapia to czas kiedy dzieci nie powinny się nudzić, powinny dobrze się bawić, dlatego proponuję im różne prace plastyczne, masy sensoryczne, kolorowanki, klocki, puzzle itp. To czas, kiedy jako terapeuta mogę się wykazać zdolnościami artystycznymi i pomysłowością. A kiedy dzieci już dobrze się bawią jest to moment, który mogę wykorzystać, aby napisać artykuł, dodać wpis na bloga, czy opublikować post na fb. Wszystko po to, aby każdy mógł dowiedzieć się o tak niesamowitej i przełomowej metodzie terapii jaką jest Metoda prof. A.Tomatisa. Po to, aby zmartwieni i pozbawieni nadziei rodzice zobaczyli światełko w tunelu, a dzieci z różnego rodzaju zaburzeniami dostały szansę na nowe, lepsze funkcjonowanie. Propagowanie wiedzy na temat terapii według Metody A. Tomatisa uważam za bardzo istotny element mojej pracy.

To „coś”

Z każdym kolejnym dniem Jaś staje się bardziej otwarty, rozmowny. Już się nie garbi i nie spuszcza głowy, a jego oczy nabierają blasku. Wchodząc wita mnie szerokim uśmiechem na twarzy. Na pożegnanie przytula się lub przybija mi piątkę. Terapia się kończy. Nadchodzi czas oczekiwania na efekty. Po 5 tygodniach spotykamy się na teście kontrolnym. Już od progu widzę uśmiech na twarzy mamy i to charakterystyczne „coś” w oczach pacjenta, na które czeka każdy terapeuta. Mama jest pod wrażeniem efektów terapii. „To nie to dziecko! Postępy w czytaniu, poprawa pisma, lepsza koncentracja, rozmowność, większa pewność siebie, pozytywne nastawienie, większa samodzielność, uważniej słucha, pojawiły się zdolności plastyczne…” – wymienia Pani Ania. Tyle efektów terapii już po 5 tygodniach od jej zakończenia, a przecież ostateczny efekt terapii może kształtować się jeszcze wiele miesięcy od zakończenia terapii! Chyba nie muszę pisać jak ogromną satysfakcję daje terapeucie, tak pozytywny efekt terapii! Na pożegnanie serdeczny uścisk dłoni Pani Ani i laurka od Jasia.. Bezcenne.

Bywa i tak

Historia Jasia jest jedną z wielu historii naszych pacjentów zakończonych happy endem. Jednak, jak każdy terapeuta muszę liczyć się z tym, że pomimo włożonego wysiłku efekty mogą nie być satysfakcjonujące. Terapia uwagi słuchowej to terapia w pełni naturalna, a jej oddziaływanie jest bardzo indywidualne. To jak dużych efektów można się po niej spodziewać zależy od wielu czynników. Często już sam trening słuchowy wwdług Metody A. Tomatisa wystarczy, aby pacjent uzyskał to czego oczekuje. Jednak dla niektórych ta terapia może być jedynie punktem wyjścia do dalszego leczenia i terapii. Najważniejsza jest uczciwość wobec pacjentów i nie dawanie złudnych nadziei.

Serce

Jaka zatem będzie odpowiedź na pytanie tytułowe? Praca terapeuty to nie jest zwykła praca, ale życiowa misja, dzięki której może on nieść pomoc, tym którzy jej potrzebują. To praca, w którą trzeba zaangażować trochę więcej niż tylko szare komórki, swoja wiedzę i doświadczenie.. Trzeba w nią włożyć jeszcze serce.

Barbara Kaźmierczak terapeutka metody A. Tomatisa w gabinecie Alfasynapsis

* imiona użyte w tekście są przypadkowe
** czas trwania terapii jest uzależniony od rodzaju zaburzenia pacjenta, a cała terapia jest podzielona na kilka etapów.

Chcesz podjąć misję terapeuty Metody A. Tomatisa? Dowiedz się więcej tutaj http://www.uwaga-sluchowa.pl/

Jesteś zainteresowany terapią w Gabinecie Alfasynapsis? Chcesz skorzystać z darmowych konsultacji? Skontaktuj się z nami https://www.alfasynapsis.pl/#kontakt

Dlaczego warto już od narodzin wspierać rozwój mowy swojego dziecka?

 

Jesteś świeżo upieczoną mamą i bardzo chcesz, aby rozwój twojego dziecka był jak najlepszy? Z napięciem wysłuchujesz porad mam i babć, otaczasz się masą książek oraz czytasz sporą ilość stron internetowych? Robisz wszystko, by jak najlepiej odnaleźć się w nowej roli oraz ustrzec swoje dziecko przed wszelkimi niebezpieczeństwami? Jednak czy wiesz jak wspierać rozwój mowy swojego malucha? Jeśli myślisz, że logopeda najczęściej zajmuje się zaburzeniami mowy już utrwalonymi- to duży błąd. Koniecznie przeczytaj dalszą część artykułu udowodnimy Ci, że to mit oraz pokażemy jakie problemy może rozwiązać wczesna opieka logopedyczna.

Problemy z karmieniem

Nie jest tajemnicą, że karmienie naturalne wpływa najkorzystniej na rozwój aparatu mowy dziecka. Jednak kiedy twój niemowlak nie potrafi ssać piersi zapewne bardzo się denerwuje, a Tobie wydaje, że jesteś winna, bo nie potrafisz pohamować złych emocji. Nie jesteś, po prostu warto zbadać długość wędzidełka podjęzykowego, czyli włóknistego tworu znajdującego się pod językiem. Zauważysz je podczas unoszenia języka w kierunku podniebienia.

Karmienie sztuczne

W życiu bywa równie i niestety nie zawsze jesteś w stanie karmić naturalnie. Na rynku mamy spory wybór butelek ze smoczkiem, jednak jak wybrać ten najlepszy? Nie daj się zwieść niskim cenom czy chwilowym modom. Kształt smoczka koniecznie wybierz po konsultacji z logopedą.

Pusty smoczek i gryzak

Niby dużo się mówi o szkodliwości podawania dziecku pustego smoczka czy gryzaka, ale tylko logopeda w sposób fachowy wyjaśni Ci jakie następstwa powoduje to działanie oraz wskaże inne zdrowe alternatywy.

Zdrowy sen

Nie tylko wywietrzenie pomieszczenia przed snem zapewnia dziecku komfort. Zdrowy sen to taki w którym wspieramy prawidłowy tor oddechowy. To jak ułożysz główkę dziecka podczas snu ma wielkie znaczenie w profilaktyce wad zgryzu czy mowy. Zatem jaka poduszka i jaka powinna być jej wysokość? Na te pytania znów odpowie logopeda.

Jedzenie i picie

Czynności z pozoru najprostsze, jednak to tylko pozory. Nie każda butelka i kubek leżący na półkach sklepowych nadaje się do nauki picia dla twojego dziecka. Wygoda i kolorowy blichtr reklam nie powinny zamydlać Ci oczu. Zaufaj specjaliście i za jego radą dobierz dobry kubeczek oraz posłuchaj rad dotyczących wprowadzania pokarmów tak, by jedzenie było nie tylko przyjemnością,ale i wspaniałym treningiem buzi malucha.

Masaż nie tylko dla urody

Czy wiesz, że buzie malucha, jego dziąsła i język można masować? Jest to niebywale skuteczny sposób na pobudzenie narządów mowy twojej pociechy do gaworzenia oraz mowy. Dotyk to również cudowne wzmocnienie więzi między matką i dzieckiem. Logopeda nauczy cię całej procedury dodatkowo wzbogacając masaż śpiewem kształcąc tym samym słuch muzyczny dziecka.

Mowa ma znaczenie

Dla swojej pociechy to Ty i cała twoja rodzina jesteście wzorem mowy. Nie wszystkie nawyki słowne kierowane w stronę Twojego dziecka są dobre. Nie bój się poradzić logopedy i ukierunkować całą rodzinę na mądre wprowadzanie malucha w świat mowy. Niestety często rodzice nie zdają sobie sprawy z tego jak ważne jest to dla prawidłowego rozwoju i przyszłego funkcjonowania dziecka.

Rozwiej swoje wątpliwości

Logopeda może rozwiać wiele wątpliwości młodej mamy – to zaledwie kilka przykładów jakimi można posłużyć się chcąc obalić powszechnie panujący mit mówiący o tym, że małe dziecko nie potrzebuje pomocy logopedycznej. Gabinet Alfasynapsis jako jeden z nielicznych wprowadza usługę wczesnego wspierania rozwoju mowy. Ponadto w naszym gabinecie oprócz konsultacji z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju mowy dziecka dowiesz się, co to jest uwaga słuchowa i w jaki sposób mądrze ją kształtować już od najwcześniejszych miesięcy życia dziecka.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej i mądrze rozwijać mowę swojego dziecka zapraszamy do naszego gabinetu https://www.alfasynapsis.pl/#kontakt   Napisz do nas wpisując w treści wiadomości “wczesne wspieranie rozwoju mowy” i zostaw nam swój nr telefonu a oddzwonimy do Ciebie!

Diagnostyka w Metodzie A. Tomatisa

Diagnostyka

Diagnostyka to rozpoznanie mające na celu zebranie potrzebnych informacji dotyczących pacjenta, w celu późniejszego skierowania na terapię. Informacje te zbierane są przez wykwalifikowanego terapeutę podczas wywiadu. W następnej kolejności przeprowadza się badanie diagnostyczne, które składa się z testu uwagi i lateralizacji słuchowej, które przypomina badanie słuchu, ale nim nie jest. Według twórcy metody, test ten łączy w sobie elementy audiologii (określenie czułości słuchu) i psychologii (uwaga skierowana na dźwięki o różnych częstotliwościach oraz umiejętność ich rozróżniania).

Test wykonuje się przy pomocy urządzenia zwanego audiolaterometrem, który jest przekalibrowanym audiometrem, dodatkowo wyposażonym w mikrofon. Zmiana kalibracji urządzenia umożliwia uzyskanie wyników innych niż w standardowym badaniu słuchu.

Test uwagi słuchowej składa się z następujących elementów:

  1. Badanie uwagi słuchowej zewnętrznej:

Dźwięk podawany jest drogą powietrzną przez słuchawki. Rozpoczyna się od bardzo cichych tonów, następnie zwiększa się ich natężenie do momentu, gdy osoba badana wskaże, że je usłyszała. Test przeprowadza się kolejno dla częstotliwości: 8000 Hz, 6000 Hz, 4000 Hz, 3000 Hz, 2000 Hz, 1500 Hz, 1000 Hz, 750 Hz, 500 Hz, 250 Hz i 125 Hz. Każda częstotliwość sprawdzana jest zawsze zaczynając od tonów poniżej progu słyszenia.

Badanie wykonuje się oddzielnie dla każdego ucha. Efektem jest tak zwana krzywa uwagi słuchowej zewnętrznej.

2. Badanie uwagi słuchowej wewnętrznej:

Dźwięk podawany jest drogą kostną, poprzez wibrator kostny założony na wyrostek sutkowaty (za uchem). Podobnie jak w badaniu uwagi słuchowej zewnętrznej, rozpoczyna się od dźwięków niesłyszalnych dla badanego, do momentu gdy zgłosi, że je usłyszał. Badanie wykonuje się dla częstotliwości: 4000 Hz, 3000 Hz, 2000 Hz, 1500 Hz, 1000 Hz, 750 Hz, 500 Hz, 250 Hz. Efektem jest krzywa uwagi słuchowej wewnętrznej.

3. Badanie lokalizacji źródła dźwięku:

Wykonuje się je podczas badania uwagi słuchowej wewnętrznej oraz zewnętrznej. Oprócz stwierdzenia samej obecności dźwięku, badany musi określić, w którym uchu go słyszy. Sygnalizuje to przez podniesienie ręki z właściwej strony. Błędna odpowiedź odnotowana jest jako błąd lokalizacji dla danej częstotliwości. Brak decyzji co do strony, czyli odpowidź “nie wiem” z której to pochodzi dźwięk, również traktowany jest jako trudność z lokalizacją źródła dźwięku.

4. Badanie dyskryminacji wysokości dźwięków:

Badany słyszy sekwencję dźwięków o komfortowym natężeniu, zazwyczaj jest to około 40 dB ponad progiem uzyskanym w teście uwagi słuchowej zewnętrznej. Sekwencja rozpoczyna się od częstotliwości 8000 Hz. Przy każdej zmianie częstotliwości zadaniem badanego jest ocena, czy nowy dźwięk jest wyższy czy niższy od poprzedniego. Nieprawidłowa odpowiedź uznawana jest za zaburzenie dyskryminacji wysokości tonów dla tej częstotliwości. Im więcej błędów, tym grubsza “kurtyna emocjonalna” odgradzająca od świata zewnętrznego i utrudniająca czerpanie płynącej z otoczenia informacji i nabywania wiedzy.

5. Test lateralizacji słuchowej:

Jest to najtrudniejszy i jednocześnie najbardziej kontrowersyjny element testu uwagi słuchowej. Jego celem jest ocena dominacji ucha w przetwarzaniu informacji. Alfred Tomatis był przekonany, że w uchu dominującym mięsień strzemiączkowy jest bardziej aktywny niż w uchu niedominującym. Naukowiec posłużył się wiedzą z dziedziny anatomii i fizjologii, która mówi, że ów mięsień jest unerwiony przez nerw twarzy, unerwiający również mięśnie facjaty. Założył, że obserwacja asymetrii tych mięśni może dostarczyć nam informacji na temat aktywności mięśnia strzemiączkowego. Po stronie dominującego ucha jest on bardziej aktywny i po tej stronie powinniśmy obserwować większą aktywność mimiki. Jednocześnie określa to lateralizację słuchową.

Badanie polega na tym, że osoba mówi do mikrofonu i jednocześnie słyszy swój głos w słuchawkach (drogą powietrzną), początkowo o jednakowym natężeniu w obu uszach. Badacz obserwuje twarz badanego podczas swobodnej wypowiedzi. Jeśli zauważa asymetrię mięśni mimicznych, próbuje ilościowo określić przewagę zwiększając natężenie dźwięku w słuchawce po stronie mniej aktywnej. Kontynuuje to do momentu uzyskania symetrii tych mięśni. Różnica natężeń dźwięku między słuchawkami (w decybelach) jest miarą dominacji jednego z uszu.

Interpretacja wyniku

Efektem badania jest krzywa uwagi słuchowej zewnętrznej i wewnętrznej. Przy prawidłowych wynikach obie krzywe uwagi słuchowej biegną równolegle do siebie, przy czym krzywa uwagi słuchowej zewnętrznej powinna znajdować się nad krzywą uwagi słuchowej wewnętrznej w niezbyt dużej odległości. Obie krzywe powinny być harmonijne, czyli powinny nie mieć załamań i posiadać kopułowaty kształt. Ich kulminacja powinna mieścić się w paśmie średnich częstotliwości. W idealnym teście uwagi słuchowej nie ma błędów dyskryminacji oraz lokalizacji źródła dźwięku. Interpretacja testu uwagi słuchowej zawiera wiele elementów psychologicznych. Ponieważ słuch jest najważniejszym zmysłem służącym do komunikowania się z otoczeniem, test ten wiele mówi o profilu psychologicznym człowieka, jego sposobie komunikowania się oraz nastawieniu do siebie i świata. Na przykład, krzywa uwagi słuchowej zewnętrznej wskazuje na sposób słuchania innych ludzi, a krzywa uwagi słuchowej wewnętrznej na to, jak słuchamy i wyrażamy sami siebie, czyli jak kontrolujemy własny głos i mowę. W bardziej symbolicznej interpretacji, krzywa uwagi słuchowej zewnętrznej mówi o tym jak odnosimy się i jesteśmy postrzegani przez świat zewnętrzny, a krzywa uwagi słuchowej wewnętrznej mówi o relacji z samym sobą.

Oceniając test uwagi słuchowej bierzemy pod uwagę położenie krzywych, ich harmonię, wzajemne relacje oraz obecność zaburzeń dyskryminacji i lokalizacji dźwięków, a także lateralizację słuchową. Nieprawidłowości w tym teście mogą przejawiać się pod postacią obniżenia lub podwyższenia poziomu krzywych uwagi słuchowej, zaburzeń ich harmonii lub wzajemnej relacji (np. krzyżowanie się), obecności zaburzeń dyskryminacji lub lokalizacji tonów, a także nieprawidłowej (lewousznej) lateralizacji.

Według Tomatisa, osoba dojrzała i otwarta na komunikację wykazuje niewielką tendencję “na zewnątrz” – tzn. istnieje niewielka przewaga słuchania skierowana do świata zewnętrznego, w stosunku do słuchania samego siebie. Odwrócenie tej relacji może świadczyć o tendencji zamykania się w sobie, nadmiernej koncentracji na sobie czy nadwrażliwości emocjonalnej. Odwrócenie krzywych często spotykane jest także u osób autystycznych.

Położenie krzywych mówi też o jakości uwagi słuchowej. Obniżenie krzywej świadczy o obniżeniu uwagi, a podwyższenie o nadwrażliwości. Obniżenie uwagi zewnętrznej będzie świadczyło o słabych umiejętnościach komunikowania się ze światem zewnętrznym, a obniżenie uwagi wewnętrznej – m.in. o osłabionej kontroli własnych wypowiedzi.

Test uwagi słuchowej można podzielić na 3 strefy.

Pierwsza z nich to pasmo niskich częstotliwości, pomiędzy 125 Hz i 1000 Hz. Według Tomatisa jest to tzw. strefa przedsionkowa. Obraz testu w tym paśmie mówi o zdolnościach motorycznych, kontroli nad sferą fizyczną oraz poczuciu czasu i przestrzeni.

Zaburzenia w I strefie testu uwagi słuchowej mogą przejawiać się m.in.:

Druga strefa zawiera się w paśmie 1000 Hz – 3000 Hz. Zwana jest strefą językową. Jej obraz mówi nam o tym jak dana osoba komunikuje się z otoczeniem i samym sobą. Zaburzenia w tej strefie mogą przejawiać się :

Trzecia strefa odpowiada za kreatywność, poziom energii a nawet sferę duchową. W przypadku zaburzeń tej strefy mogą występować:

Zaburzenia dyskryminacji

Warto poświęcić kilka słów zaburzeniom dyskryminacji wysokości dźwięków, które często występują u osób z dysleksją, dyslalią czy zaburzeniami koncentracji uwagi. Tomatis uważał, że są “zasłoną” niepozwalającą korzystać z pełnego potencjału słuchania. Mogą również sprawiać, że nie ujawnią się pewne cechy, na które może wskazywać test uwagi słuchowej. Czasem dopiero w trakcie terapii “odsłonięcie zasłony” sprawia, że nieaktywne dotąd cechy staną się widoczne. Może to budzić zaniepokojenie, gdyż np. spokojne dotąd dziecko może stać się nadpobudliwe i nadruchliwe lub nawet agresywne. Jest to etap przejściowy, który świadczy o działaniu terapii i po niedługim okresie, zazwyczaj kilku tygodni, ulega wyciszeniu.

Istotny wpływ na zdolność komunikowania się ma również lateralizacja słuchowa. Tomatis uważał, że prawidłową fizjologiczną lateralizacją jest lateralizacja prawouszna, ze względu na krótszą drogę pomiędzy prawym uchem a lewą półkulą mózgu. Sprawia to przesłanie informacji szybciej i z mniejszym ryzykiem zakłóceń. Z kolei lewouszność powoduje, że w pierwszej kolejności odbierana jest emocjonalna zawartość wypowiedzi, a dopiero potem jej treść. Osoby lewouszne według Tomatisa mogą mieć tendencję do nadmiernie emocjonalnych reakcji, a także wolniej przetwarzać komunikaty językowe. Ich mowa może być monotonna lub niepłynna. Niekorzystnie na komunikację może wpływać też nadmierna prawouszność, powodując hiperracjonalność i nadmierną sztywność umysłową.

Należy pamiętać, że na wynik testu uwagi słuchowej znaczny wpływ mają zaburzenia słuchu. W przypadku niedosłuchu typu odbiorczego, kształt krzywych uwagi słuchowej odzwierciedla kształt progu słyszenia. Najczęściej spotykany jest w obrębie wysokich częstotliwości. Niedosłuch typu przewodzeniowego przejawia się w teście uwagi słuchowej odwróceniem krzywych uwagi słuchowej (kostna nad powietrzną) oraz często obecnością błędów lokalizacji źródła dźwięku. Ważne jest aby wiedzieć, kiedy należy podejrzewać obecność wady słuchu, gdyż w przypadku fizycznego schorzenia narządu, terapia prof. A. Tomatisa nie przyniesie efektów. Konieczne jest wtedy leczenie medyczne

Chcesz wykonać profesjonalne badanie uwagi słuchowej według Metody A. Tomatisa? Umów się na wizytę https://www.alfasynapsis.pl/#kontakt

 

 

 

Chcesz wreszcie zobaczyć efekty terapii logopedycznej u Twojego dziecka?

Brak efektów terapii logopedycznej?

Terapia logopedyczna Twojego dziecka nie działa? Kolejne lekcje z logopedą nie przynoszą oczekiwanych rezultatów, a Ty nie masz pojęcia dlaczego tak się dzieje?

Czy wiesz jakie elementy wpływają na powodzenie terapii logopedycznej?

Oto one:

  1. Prawidłowa diagnoza logopedyczna – wydaje się oczywiste, że aby terapia była prowadzona w prawidłowy sposób konieczne jest postawienie trafnej diagnozy, a nastepnie dobranie odpowiedniego materiału do ćwiczeń, bez tego nie możemy mówić o powodzeniu terapii.
  2. Narzędzia terapeutyczne – warto zwrócić uwagę czy terapia jest prowadzona z użyciem nowoczesnych programów komputerowych, pomocy itp. Na dzień dzisiejszy na rynku jest bardzo szeroki asortyment tego typu produktów, jednak nie każdy logopeda zaopatruje się w nowoczesne narzędzia do wspomagania swojej pracy. Od tego w dużej mierze zależy skuteczność terapii.
  3. Zindywidualizowanie terapii – terapia powinna być dostosowana do potrzeb, rodzaju zaburzeń oraz wieku danego pacjenta. Niestety często tego typu zajęcia są prowadzone zbyt rzadko i na dodatek w grupie, nie zważając na odrębne potrzeby każdego z pacjentów.
  4. Udział rodzica w terapii – bardzo istotną rolę w terapii logopedycznej zaraz obok logopedy pełni rodzic. To rodzic z pomocą logopedy powinien nauczyć się jak pomagać dziecku w wykonywaniu zadań domowych i zaleconych ćwiczeń z logopedii oraz jak podtrzymywać efekty terapii. Bardzo ważne jest, aby motywowć dziecko do pracy w domu i nauczyć dziecko systematycznej pracy. Bez tego terapia nie przyniesie oczekiwanych efektów. Warto także skorzystać z dostępnych na rynku pomocy logopedycznych np. gier, programów, publikacji zaleconych przez logopedę, które zachęcą dziecko do pracy w domu.
  5. Dodatkowe wsparcie terapii innymi formami ćwiczeń i terapii – bardzo skutecznym wsparciem są treningi słuchowe według Metody A. Tomatisa. W zależności od potrzeb mogą to być także ćwiczenia manualne i wzrokowe.

Co wyróżnia terapię logopedyczną w Gabinecie Alfasynapsis?

  1. W naszym gabinecie prowadzone są zindywidualizowane zajęcia poprzedzone profesjonalną, szczegółową diagnozą logopedyczną.
  2. Do terapii wykorzystywane są nowoczesne programy, pomoce i narzędzia, które służą jako świetne wsparcie tradycyjnych metod. Dzięki temu, iż nasza firma jest dystrybutorem szeroko rozumianych pomocy logopedycznych posiadamy dostęp do nowoczesnych narzędzi wspierania terapii. Dzięki temu rodzic ma możliwość zaopatrzenia się w polecone przez logopedę produkty do wspierania terapii w domu ze specjalnym rabatem.
  3. W cenie lekcji logopedii oferujemy także wsparcie dla rodzica w postaci instruktażu.
  4. A co zasługuje na największą uwagę, terapia jest wspomagana jednym z najskuteczniejszych narzędzi wspierania terapii logopedycznej – treningami uwagi słuchowe według Metody A. Tomatisa.

Wszystkie te elementy, a także nasza pasja i zaangażowanie w to co robimy sprawiają, że terapia logopedyczna w naszym gabinecie jest bardzo skuteczna i przynosi zamierzone efekty. Jesteś zainteresowany skuteczną terapią logopedyczną i uzyskaniem efektów ? Skontaktuj się z nami!

 

Przeczytaj także:

Metoda A.Tomatisa jako narzędzie uzupełniające ćwiczenia słuchowe związane z profilaktyką oraz terapią logopedyczną

Prawidłowe połykanie a brak efektów w terapii logopedycznej

Problemy logopedyczne u dzieci i jak im zaradzić